Data-Driven Design (Quantitative Research for UX)

성지혜·2022년 6월 6일
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UX Design

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course by william hudson

Why design data

the benefits of quantitative methods

- get a better understanding of design issues

- different perspectives often lead to better understanding

- and get a greater confiedence in our design decisions

We are making much more persuasive justifications for design choices.


사용자 경험과 사용자 중심 디자인은 모두 질적인 방법에 대한 자연스러운 성향이 있다.

하지만 우리가 설계한 시스템은 궁극적으로 수백만이 아니라 수천 명의 사용자와 상호작용하며, 더 큰 그림을 고려하기 위해 초기 설계 결정을 조정해야할 수도 있다.

정량적 연구는

일반적으로 직적 연구에 참여하는 소수의 참가자보다 더 큰 규모의 사용자 행동을 더 잘 이해하는데 도움이 된다.

질적연구는

Qualitative research : research using non-numerial data such as behaviors, concepts and opinions.


(참고할만한 책)

정량적 방법

정량적 방법 [Quantitative Research Method]

interaction design foundation courses

Early design testing (research without any design?)

Early design testing can be started very early in a project; as soon as you have some concrete ideas for your solution.

1. tree sorting

2. first click testing

-very quick and cheap and good results.

Web and analytics research

(google analytics)

A/B and Multivariate testing

Live website- different version of page

shows to diffferent users at the same time

and get information

which is much more pursuasive

(+analyzie the numbers.)

Research Type Versus Setting

interaction design foundation courses

*Research labs don't have to be very elaborate these days(do it in a little meeting room!)

Observation : just watching people 'doing' the stuff that they would do normally

Experimentation : deliberately set up an experiment and ask them to do things for us

대상으로 직접 실험. 세팅을 해두고, 의견도 묻고 등등 -과제를주는 것.

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Analytics : 사용자가 사용하고 그냥 자동적으로 기록을 해서 데이터를 얻는 방식.

1. 사용자가 뭘 하든지 간에 간섭이나 방해를 할 수 없다

2. 굳이 단점을 뽑는다면, 사용자가 왜 그러한 행동을 하는지 알 수가 없다.

왜 해당 페이지에서 많은 시간을 썼는지 등에 대해 알 수가 없다.

(흥미로워서인가? 아니면 아니면 엄청 혼란스러웠기 때문인가?)

Survey : 딱 중간인 방법. (자연스럽고 사람들의 의견을 담을 수 있다.)

그리고 어떤 조사를 담고 싶은지에 따라 그 내용이 달라질 수 있기 때문에 상단의 그래프에서 길게 자리한 모습을 하고 있다.

Usability Studies : definitely a laboratory setting.

How to fit quantitative research into the project lifecycle

정량적 연구를 프로젝트 라이프사이클에 맞추는 방법

Data in the project lifecycle

User requirements

Users don't quite know what they want

Do surveys to find out whats good about it or if it's bad...

When doing surveys, we need to have some idea of the questions and the kinds of answers people are going to give us

Early Design Testing 을 꼭 초기에 진행하라는 법은 없다.

뭔가 바꿔서 아니면 추가가 되었거나 했을 때 이걸 제대로 사용할 것인가를 확인하기 위해서

다른 phase에서 얼리 테스팅으로 돌아가도 된다.

Analysis&Design

with wireframes, start testing.

will people understand this?

Implementations(구현) and Test

Usability Testing can be done.

**If you want to be confident in the concepts and the terminology that your interative solution is providing to your users and customers, then that needs to start way back at the beginning of the project cycle. (그냥 후딱후딱 끝내려 하지 말고 뭔가 바뀌거나 하면 항상 회귀하라!)

Deployment

Qualitative and Quantitative Research - What's the Difference?

질적조사와 정량적조사, 뭐가 다른가

Qualitative

1. Primarily about attitudes and behaviors

be concerned much more on what people are saying and the kind of feelings and behaviors that are involved rather than how many did certain things. (몇명이나 어떠한 행동을 했는지 주목하기 보다, 그들이 하는 말, 감정, 행동 등을 더 많이 고려해라)

2. Important in user and social research.

3.Mostly Done fewer than 10

4. Useful source of ideas and explanations

(정량적 조사에는 왜 사용자가 잘못된 행동을 했는지 아닌지 알기 어렵다.)

quality 에서는 하나의 과제를 주었기 때문에 그러한 걸 조사할 수있다. (100명 중 몇명이 잘 못된 경로로 갔는지 왜 갔는지 파악할 수 있다.)

5. Often a precursor to quantitative research.(종종 양적 연구의 전조(예견...)가 되기도 한다)

Quantitative

1. Numerical results described using statistics

2. Mostly done with 30+


+여기서 추가로!! 왜 사용성 테스트는 6~7명만 하는 걸까?!

6,7명만 있으면 많은 사용성 문제를 발견할 수 있다는 증거가 있지만,

이 숫자의 가장 일반적인 이유는 연구가 각각 1시간 정도 소요되기 때문이다!

통계분석을위해서는 일반적으로 30명 이상의 참가자가 필요하다.

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