HIG 읽기 - Audio

2dubu·2022년 5월 20일
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HIG 읽기

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오역이 있을 수 있습니다! 영문 문서를 기본으로 하고 이 글은 참고하는 느낌으로 봐주시면 좋을 것 같습니다. 😊

Human Interface Guidelines - Audio

Audio

iPhone and iPad can play audio through internal or external speakers, headphones, and wirelessly through Bluetooth or AirPlay-enabled devices. People use several types of controls to manipulate sound on their devices, including volume buttons, the Ring/Silent switch, headphone controls, the Control Center volume slider, and sound controls in third-party accessories. Whether sound is a primary part of your app’s experience or an embellishment, you need to meet people’s expectations for how your app’s sound should behave.

iPhone과 iPad는 내부 또는 외부 스피커, 헤드폰을 통해 오디오를 재생할 수 있으며 Bluetooth 또는 AirPlay 지원 장치를 통해 무선으로 오디오를 재생할 수 있습니다. 사용자는 볼륨 버튼, 무음 스위치, 헤드폰 컨트롤, 제어 센터 볼륨 슬라이더 및 타사 액세서리의 사운드 컨트롤을 포함하여 여러 가지 유형의 컨트롤을 사용하여 장치의 소리를 조작합니다. 사운드가 앱 경험의 주요한 부분인지, 부가적인 부분인지 상관없이 앱의 사운드가 어떻게 동작해야 하는지에 대한 사용자들의 기대를 충족시켜야 합니다.


Silence

People switch their device to silent when they want to avoid being interrupted by unexpected sounds like ringtones and incoming message tones. In this scenario, they also want to silence nonessential sounds, such as keyboard clicks, sound effects, game soundtracks, and other audible feedback. When a device is in silent mode, it should play only the audio that people explicitly initiate, like media playback, alarms, and audio/video messaging.

사용자들은 벨소리 및 수신 메시지 알림과 같은 예기치 않은 소리에 의해 방해받지 않으려면 장치를 무음으로 전환합니다. 이 시나리오에서 사용자들은 키보드 클릭, 음향 효과, 게임 사운드 트랙 및 기타 청각적 피드백과 같은 불필요한 소리도 무음 처리하기를 원합니다. 장치가 무음 모드인 경우 미디어 재생, 알람 및 오디오/비디오 메시징과 같이 사용자가 명시적으로 시작하는 오디오만 재생해야 합니다.


Volume

People expect their volume settings to affect all sound in the system — including music and in-app sound effects — regardless of the method they use to adjust the volume. The exception is the ringer volume, which people can adjust separately in Settings.

사람들은 볼륨 조절에 사용하는 방법에 관계없이 자신의 볼륨 설정이 음악 및 앱 내 사운드 효과를 포함하여 시스템의 모든 사운드에 영향을 미칠 것으로 기대합니다. 링거 볼륨은 예외로 사용자가 설정에서 별도로 조정할 수 있습니다.


Headphones

People use headphones to keep their listening private and to free their hands. When plugging in headphones, users expect sound to reroute automatically without interruption; when unplugging headphones, they expect playback to pause immediately.

사람들은 듣는 것을 비공개하고, 손을 자유롭게 하기 위해 헤드폰을 사용합니다. 헤드폰을 꽂을 때, 사용자들은 사운드 중단 없이 자동으로 다시 루팅되기를 기대하고, 헤드폰의 플러그를 뽑을 때는 재생이 즉시 멈추기를 기대합니다.


Designing a Great Audio Experience

Adjust levels automatically when necessary — don’t adjust the overall volume. Your app can adjust relative, independent volume levels to achieve a great mix of audio, but the system volume should always govern the final output.

필요한 경우 자동으로 레벨을 조정하세요. 전체 볼륨을 조정하지 마세요. 앱은 오디오의 훌륭한 혼합을 달성하기 위해 상대적이고 독립적인 볼륨 레벨을 조정할 수 있지만 시스템 볼륨은 항상 최종 출력을 제어해야 합니다.


Permit rerouting of audio when possible. People often want to select a different audio output device. For example, they may want to listen to music through their living room stereo, car radio, or Apple TV. Support this capability unless there’s a compelling reason not to.

가능한 경우 오디오의 경로 재지정을 허용하세요 사람들은 종종 다른 오디오 출력 장치를 선택하고 싶어합니다. 예를 들어, 거실 스테레오, 자동차 라디오 또는 애플 TV를 통해 음악을 듣기를 원할 수 있습니다. 특별한 이유가 없는 한 이 기능을 지원하세요.


Use the system-provided volume view to let people make audio adjustments. The volume view includes a volume-level slider and a control for rerouting audio output. You can customize the appearance of the slider. For developer guidance, see MPVolumeView.

시스템에서 제공하는 볼륨 뷰를 사용하여 사용자가 오디오를 조정할 수 있도록 하세요. 볼륨 뷰에는 볼륨 레벨 슬라이더와 오디오 출력을 재지정하기 위한 컨트롤이 포함되어 있습니다. 슬라이더의 모양은 커스텀할 수 있습니다. 개발자 지침 MPVolumeView를 참조하세요.


Use the system’s sound services to play short sounds and vibrations. For developer guidance, see Audio Services.

시스템의 사운드 서비스를 사용하여 짧은 소리와 진동을 재생하세요. 개발자 지침 Audio Services를 참조하세요.


Choose an audio category that fits the way your app uses sound. Depending on the audio category you choose, your app’s sounds can mix with other audio, play while your app is in the background, or stop when people set the Ring/Silent switch to silent. As much as possible, pick a category that helps your app meet people’s expectations. For example, don’t make people stop listening to music from another app if you don’t need to. For developer guidance, see AVAudioSession.Category.

앱에서 사운드를 사용하는 방식에 맞는 오디오 카테고리를 선택하세요. 선택한 오디오 카테고리에 따라 앱의 사운드가 다른 오디오와 섞이거나, 앱이 백그라운드에 있는 동안 재생되거나, 사용자가 벨소리/사일런트 스위치를 무음으로 설정했을 때 중지될 수 있습니다. 가능한 한 당신의 앱이 사람들의 기대를 충족시키는 데 도움이 되는 카테고리를 선택하세요. 예를 들어, 필요하지 않은 경우 다른 앱의 음악 듣기를 중단하게 하지 마세요. 개발자 지침 AVAudioSession.Category.를 참조하세요.


When an interruption ends, determine whether to resume audio playback automatically. Sometimes, audio from a different app can interrupt the audio your app is playing. An interruption can be resumable — like an incoming phone call — or nonresumable, like when people start a new music playlist. Use the interruption type and your app’s type to decide whether to resume playback automatically. For example, a media playback app that’s actively playing audio when an interruption occurs should check to be sure the type is resumable before continuing playback when the interruption ends. On the other hand, an app like a game doesn’t need to check the interruption type before automatically resuming playback, because a game plays audio without an explicit user choice. For developer guidance, see shouldResume.

오디오 중단이 종료되면 오디오 재생을 재개할지 자동으로 여부를 결정하세요. 때때로 다른 앱의 오디오가 앱에서 재생 중인 오디오를 중단할 수 있습니다. 중단은 수신 전화와 같이 다시 시작할 수 있거나 다른 사람이 새 음악 재생 목록을 시작할 때와 같이 다시 시작할 수 없습니다. 중단 유형과 앱 유형을 사용하여 자동으로 재생을 재개할지 여부를 결정하세요. 예를 들어, 재생중인 오디오 중단 현상이 발생할 때 오디오를 활발하게 재생하는 미디어 재생 앱은 중단이 종료되면 재생을 계속하기 전에 다시 시작 가능한 유형인지 확인해야 합니다. 반면에 게임과 같은 앱은 사용자가 명시적으로 선택하지 않고 오디오를 재생하기 때문에 자동으로 재생을 재개하기 전에 중단 유형을 확인할 필요가 없습니다. 개발자 지침은 shouldResume을 참조하세요.


Ensure your VoIP app responds correctly to audio-session interruptions. In particular, it’s crucial to end a call when people close the Smart Folio of their iPad while they’re using the built-in microphone. Closing the Smart Folio automatically mutes the iPad microphone and by default interrupts the audio session associated with it. If you restart the audio session when people reopen their Smart Folio, you risk invading their privacy by reenabling the microphone without their knowledge. You can inspect an audio-session interruption to help determine the right way to respond; for developer guidance, see Responding to Audio Session Interruptions.

VoIP 앱이 오디오 세션 중단에 올바르게 반응하는지 확인하세요. 특히 사용자들이 내장 마이크를 사용하는 동안 iPad의 Smart Folio를 닫으면 통화를 종료하는 것이 중요합니다. Smart Folio를 닫으면 iPad 마이크가 자동으로 음소거되며 기본적으로 연결된 오디오 세션이 중단됩니다. 사람들이 Smart Folio를 다시 열 때 오디오 세션을 다시 시작하면 사용자도 모르게 마이크를 다시 활성화하여 개인 정보를 침해할 위험이 있습니다. 오디오 세션 중단을 검사하여 올바른 대응 방법을 결정할 수 있습니다. 개발자 지침은 Responding to Audio Session Interruptions를 참조하세요.


Let other apps know when your app finishes playing temporary audio. If your app can temporarily interrupt the audio of other apps, be sure to flag your audio session in a way that lets other apps know when they can resume. For developer guidance, see notifyOthersOnDeactivation.

앱이 임시 오디오 재생을 마치면 다른 앱에 알리세요. 당신의 앱이 다른 앱의 오디오를 일시적으로 중단할 수 있는 경우 다른 앱이 언제 다시 시작할 수 있는지 알 수 있도록 오디오 세션에 플래그를 표시해야 합니다. 개발자 지침은 notifyOthersOnDeactivation을 참조하세요.


Respond to audio controls only when it makes sense. People can control audio playback from outside your app’s interface — such as in Control Center or with controls on their headphones — regardless of whether your app is in the foreground or background. If your app is actively playing audio, in a clear audio-related context, or connected to a Bluetooth or AirPlay-enabled device, it’s fine to respond to audio controls. Otherwise, when people activate a control, your app shouldn’t halt another app’s audio that’s currently playing.

타당한 경우에만 오디오 컨트롤에 응답하세요. 사용자는 앱이 foreground에 있는지 background에 있는지 관계없이 제어 센터 또는 헤드폰의 컨트롤과 같은 앱의 인터페이스 외부에서 오디오 재생을 제어할 수 있습니다. 프로그램이 오디오를 재생하고 있거나 오디오와 관련된 명확한 맥락에서 또는 Bluetooth 또는 AirPlay 지원 장치에 연결되어 있는 경우 오디오 컨트롤에 응답하는 것이 좋습니다. 그렇지 않으면 사용자가 컨트롤을 활성화할 때 현재 재생 중인 다른 앱의 오디오를 중단해서는 안됩니다.


Don’t repurpose audio controls. People expect audio controls to behave consistently in all apps so you should never redefine the meaning of an audio control in your app. If your app doesn’t support certain controls, simply don’t respond to them.

오디오 컨트롤을 다른 용도로 사용하지 마십시오. 사람들은 오디오 컨트롤이 모든 앱에서 일관되게 작동하기를 기대하므로 절대로 앱에서 오디오 컨트롤의 의미를 재정의해서는 안 됩니다. 앱이 특정 컨트롤을 지원하지 않는 경우 해당 컨트롤에 응답하지 마십시오.


느낀점

iOS에는 볼륨 버튼, 뮤트키, 제어 센터의 볼륨 슬라이더 등 여러 오디오 컨트롤러가 존재한다. 사용자가 어떠한 오디오 컨트롤러를 사용하던 간에 적절하고 일관된 경험을 제공하는 것이 중요하다. 또한 앱에서 사용하고자 하는 오디오는 어떤 카테고리에 해당되는지를 깊게 고민하고 그에 따라 각종 시스템을 활용하자!!

수정해야 할 부분이 있다면 알려주세요!
읽어 주셔서 감사합니다. 🙂

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